مقالات

بررسی سرقت ادبی مقالات علمی چیست؟

سرقت ادبی

با سلام خدمت کاربران همیشگی اینفایل! در این آموزش قصد داریم یک معرفی اجمالی از مبحث سرقت ادبی با پاسخگویی به سوالات زیر داشته باشیم، پس لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید:

در این مقاله قصد داریم به سوالاتی که همه روزه در ذهن دانشجویان و حتی اساتید نقش بسته پاسخ بدهیم. سوالاتی از قبیل اینکه سرقت ادبی چیست؟ سرقت ادبی چگونه شکل می گیرید؟ از کجا باید بفهمیم که مقاله ما شامل سرقت ادبی شده است؟ جریمه سرقت ادبی چیست؟ چرا سرقت ادبی نباید بکنیم؟ آیا همه مقالات را خودشان می نویسند؟ و چندین سوال دیگر که در این مقاله به تفصیل در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

سرقت ادبی چیست؟

اولین سوالی که میخواهیم پاسخ بدهیم این است که سرقت ادبی اصلا چیست؟ سرقت ادبی یا سرقت علمی موضوعی می باشد که بصورت آگاهانه و یا نا آگاهانه از ایده ها، پروژها، نظرات، نوشتار ها و یا دستاورد های دیگران که برای مقاله خود زحمت کشیدن به اسم خود و بدون اجازه از صاحب اصلی اثر را ثبت می کنند. اجازه بدهید راحت تر برایتان توضیح دهم که مطلب کاملا براتون جا بیفتد. فرض بفرمایید شما در حال نوشتن مقاله خود هستید، مسلما با توجه به آنکه ما بومی انگلیسی نیستیم نمیتوانیم به اندازه انگلیسی زبان ها متون خوب و مورد توجه بنویسیم.

بنابراین، قسمت هایی از مقالات دیگران را در مقاله هایمان کپی میکنیم و از آنها استفاده میکنیم. این کپی کردن میتواند شامل دو جمله و یا حتی 4 کلمه پشت سرهم باشد. به صورت کلی شما اجازه این کار را ندارید و شما باید متن را بازنویسی یا پارافریز کنید. اگر شما اینکار را انجام نداده باشید، یعنی شما در حال دزدی از متن دیگران هستید و ژورنال ها این اجازه را به شما نمیدهند که متون دزدی شده را در ژورنالشان چاپ کنید. همین !

حال که تعریف کلی سرقت ادبی را متوجه شدیم، هم اکنون یه سوال از من میپرسید؟؟ میگید: تو که گفتی ما بومی زبان انگلیسی نیستیم و متون خوشگل با رایتینگ قوی نمیتونیم بنویسیم و از یه طرفی هم ژورنال ها متون قوی میخوان، از اینور هم میگین که اجازه نمیدن از متن دیگران استفاده کنیم، پس دقیقا چه باید بکنیم؟

میزان مجاز سرقت ادبی چقدر است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگویم که جواب مشخص و دقیقی وجود ندارد و ژورنال به ژورنال متفاوت است ولی طبق تجربه ای که در چندین سال گذشته از چاپ کردن مقالاتم در ژورنال های معمولی تا بسیار قوی داشتم و از کامنت هایی که در اوایل کارشناسی ارشدم در ریجکت برخی ژورنال ها توسط ادیتور یاد گرفتم اونم این بود که ما حق نداریم بیشتر از 1/4 مقالمون از متن دیگران استفاده کنیم. به عبارتی ما میتوانیم تا 25 درصد مشابهت داشته باشیم. امااااا باید بگویم که 25 درصد بسیار خطرناکه و خیلی بالا در نظر گرفته میشه و من بنظرم برای اینکه امنیت خاطرتون ایجاد بشه نذارید بیشتر از 20 درصد بشه و تا 20 درصد اوکیه!!

چجوری متوجه بشم میزان درصد سرقت ادبی مقاله ام چقدره؟

وقتی شما وارد اینفایل میشید دیگه نگران این موضوعات نباشید. -:) ولی درسته اینفایل انجام میده ولی بذارین کمی توضیح بدم پروسه کار به چه شکله. همانطور که میدونین امروزه سایت ها و نرم افزار های مشابهت سنج بسیار زیادی وارد بازار شده اند و با قیمت های عجیب و غریب در حال بازاریابی هستند و شاید هم خیلیاشون مورد تایید ژورنال ها باشند ولی تنها و تنها یک tool یا سرقت ادبی سنج وجود داره که بالاتفاق تمامی ژورنال ها آنرا قبول دارند و آنهم نرم افزار بسیار قوی و معروف Ithenticate ( آیتنتیکت ) هست.

همانطور که در رزومه اینفایل هم توضیح داده شده است بسیاری از بچه هایی که در اینفایل مشغول به کار می باشند، دانشجویان دکتری در خارج از کشور می باشند و همین باعث شده است که به سادگی با این شرکت توانسته ایم قرارداد مستقیم ببندیم و نامحدود میتوانیم مقاله یا کتاب برای چک کردن بفرستیم و در زمان بسیار کوتاهی جواب ها را در اختیار کاربرانمان قرار میدهیم.

شما میتوانید درخواست خود را از طریق دکمه زیر برای چک کردن ارسال فرمایید:

ارسال فایل برای بررسی

تفاوت اینفایل با دیگر وب سایت های مشابه ایرانی و خارجی ؟

قبل از اینکه بریم سمت ایرانی ها در مورد خارجی ها بگم که اگر قصد دارید که از طریق ارزهای دلاری خرید خودتان را انجام بدهید، ما تنها شما را دعوت میکنیم که از سایت اصلی Ithenticate خرید کنید ولی موضوعی که وجود داره که سایت اصلی اولا گرون درمیاد چون یه دونه ای نیست و اینکه دلار هم بخواهید تهیه کنید سختتونه!! -:) خب چه کاریه؟ ما اینکارا رو کردیم شما با قیمت بسیار ناچیز از اینفایل تهیه میکنید.

اما در مورد ایرانی های مشابه بگم که اولا ما قرار داد مستقیم داریم با سایت مذکور و این نشون دهنده اورجینال بودن ماست و توی سایتمون در قسمت مجوزها میتوانید قراردادمون رو ببینید. دوم هم اینکه ما خیلی ارزون تر هستیم. سوم و مهمتر از همه اینکه ما مجوز های رسمی داریم و مقالات شما که ماه ها و شاید حتی یک سال در روی آن زحمت میکشید دست هر سایت غیر معتبری نمیفته و نمیتونن سوء استفاده کننن ولی تو اینفایل شما شماره مستقیم مسئول، آدرس شرکت و مجوز ها و اسامی و … را دارید و میتوانید با خیال راحت برای چک کردن مقاله آنرا به ما بسپارید.

چرا نرم افزارهای بررسی سرقت ادبی رایگان استفاده نکنیم؟

• نرم افزارهای رایگان بررسی سرقت ادبی معمولا دیتابیس ضعیفی دارند. بنابراین درصد کشف سرقت علمی پایینی دارند.
• نرم افزار های رایگان بررسی سرقت علمی به فول تکست مجلات و مقالات علمی دسترسی ندارند.
• نرم افزاری های رایگان بررسی سرقت ادبی، فایل مقاله شما را ذخیره سازی می کنند. احتمال سرقت مقاله شما نیز وجود دارد.

 

خیلی ممنونم از اینکه این مقاله را تا پایان مطالعه کردید.

مطلب مهم پایانی: کار ما پاسخگویی به سوالات شماست، لطفا در نظرات سوالاتتون رو بپرسید تا در کمتر از 10 دقیقه پاسخ شما را بدهیم.

0 0 رای
لطفا امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها