استراتژی کایزن | پاورپوینت سیستم مدیریتی بهبود مستمر و استراتژی کایزن
این پاورپوینت در مورد سیستم مدیریتی بهبود مستمر و استراتژی کایزن در ۴۰ اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: سیستم مدیریتی بهبود مستمر و استراتژی کایزن،بهبود مستمر چیست،کایزن،انواع بهبود،الگوهای بهبود بهره وری ،موانـع ارتـقاءبهـرهوری،استراتژی کایزن،سیستم مدیریتی بهبود مستمر، کایزن چیست، می باشد.
پیام استراتژی کایزن:
در این جمله خلاصه میشود که حتی یک روز را نباید بدون ایجاد نوعی بهبود در یکی از بخشهای سازمان یا شرکت سپری نمود. ارائه پیشنهادات الزاما ماهی یا سالی یکبار نیست بلکه مستمر است.
برای مثال شرکت تویوتا که یکی از شرکتهای بنام در بکار گیری کایزن است در سال ۱۹۹۹ , ۷۰۰۰ کارمند این شرکت ۷۵۰۰۰ پیشنهاد ارائه دادند که ۹۹ % آنها اجرایی شد. این بهبود های مستمر ولی جزئی سر جمع نقش زیادی در باال بردن بهره وری, بهبود کیفیت, ایمنی بیشتر و جلب رضایت مشتری دارد.
معنی اصلی واژه کایزن ساده و گویاست: کایزن یعنی بهبود مستمر، بهبود مستمری که تمامی افراد یعنی مدیران کارکنان و کارگران را در بر می گیرد از مدیریت بالا گرفته تا پایین ترین قسمت ها. فلسفه کایزن براین اصل استوار است که شیوه زندگی انسان شامل زندگی شغلی، زندگی اجتماعی و زندگی خانوادگی باید پیوسته و مداوم بهبود یابد. فرهنگ کایزن و تعامل آن در بین لایه ها و سازمانهای مختلف اجتماعی در ژاپن باعث شده است تا کارگر از مدیر بیاموزد و مدیر از ایده های کارگر بهره مند گردد و هر کسی که با ارائه بیشنهادات مداوم در بهبود و توسعه سهمی داشته باشد.
در نگاه کایزنی برای تحقق بهبود تدریجی و مستمر در سازمان ها باید سه اقدام اساسی زیر صورت بگیرد:
۱- کلیه فعالیت هایی که هزینه زا هستند ولی ارزشی تولید نمی کنند باید حذف شوند. Muda
۲- فعالیت هایی که به شکلی در جای دیگری به صورت موازی انجام میشوند با یکدیگر تلفیق شوند. Muri
Mehrsa –
دانلود رایگان تمامی مقالات آی اس آی و علمی پژوهشی (ISI and ISC) در سامانه رایگان اینفایل