اینترنت, کسب و کار اینترنتی, مقالات

آموزش دریافت اینماد

آموزش دریافت اینماد

مراحل دریافت اینماد

آموزش دریافت اینماد

 

چرا باید اینماد بگیریم؟

مجوز اینماد یکی از مهمترین عواملی است که به کسب و کارهای آنلاین کمک می‌کند تا اعتماد و اطمینان کاربران را جلب کنند. در ادامه به توضیحات بیشتر درباره اهمیت مجوز اینماد می‌پردازم:

1. اعتماد مشتریان:

مجوز اینماد به مشتریان نشان می‌دهد که وب‌سایت شما مطمئن و قابل اعتماد است. این اعتماد به کاربران، باعث افزایش فروش و سودآوری شما خواهد شد.

2. حفاظت از اطلاعات شخصی:

با دریافت مجوز اینماد، کاربران می‌توانند مطمئن باشند که اطلاعات شخصی و حساس خود را به‌طور امن و محافظت شده در وب‌سایت شما وارد می‌کنند.

3. بهبود جایگاه در موتورهای جستجو:

مجوز اینماد به عنوان یک عامل اعتبارسنجی برای موتورهای جستجو محسوب می‌شود. بدون این مجوز، ممکن است جایگاه وب‌سایت شما در نتایج جستجو کاهش یابد.

4. رقابت پذیری:

در برخورد با رقبا، داشتن مجوز اینماد به شما کمک می‌کند تا بر سایرین تأثیرگذار باشید و جلب توجه بیشتری داشته باشید.

5. حفظ سلامت و اعتبار برند:

مجوز اینماد به شما کمک می‌کند تا سلامت و اعتبار برند خود را حفظ کرده و از دست دادن آن را به جلوگیری کنید.

6. رفع نگرانی‌های قانونی:

در بسیاری از کشورها، قوانین و مقررات وجود دارد که از کسب و کارهای آنلاین درخواست می‌کنند که اطلاعات امنیتی و حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان را رعایت کنند. دریافت مجوز اینماد به شما کمک می‌کند تا این نگرانی‌ها را رفع کرده و با قوانین منطبق عمل کنید.

به طور کلی، درخواست و دریافت مجوز اینماد به شما کمک می‌کند تا سطح اعتبار و قابلیت اطمینان وب‌سایت خود را بالا ببرید و به کسب و کار آنلاین خود رونق بخشید.

 

نوع اینماد های استفاده شده در ایران

انواع اینماد

 

1- اینماد بدون ستاره:

اینماد موقت یا بدون ستاره پس از بررسی های لازم بر روی سایت شما در صورت داشتن شرایط اولیه، به شما داده میشود؛ تا بطور موقت وبدون ستاره برای کسب و کارهای کوچک بر روی سایت قرار دهید.

 

2- اینماد ستاره دار:

در صورتی که تمام شرایط گفته شده از سمت مرکز توسعه تجارت الکترونیک را داشته باشید، اینماد یک ستاره به شما داده می شود. ( این اینماد برای سایت های بزرگتر و رسمی است)

 

3- اینماد بدون درگاه:

این نوع اینماد برای وب سایت های شرکتی، خبری و … که فاقد درگاه پرداخت هستند داده میشود، ارائه میشود.

 

شرایط دریافت اینماد چیست؟

همانطور که گفتیم برای گرفتن اینماد باید شرایطی را ابتدا فراهم کنید، در ادامه شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی را برای شما خواهیم گفت:

الف- در سایت باید محصول یا خدماتی ارائه شود

ب- کاربر امکان دیدن فاکتور و هزینه های پنهان را داشته باشد (سبد خرید)

ج- تمامی محصولات قیمت مشخص داشته باشند

د- شخصی که اقدام به گرفتن اینماد برای سایت می کند، باید دامنه سایت نیز به نام او ثبت شده باشد.

ن- صلاحیت لازم که توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، باید بررسی شود را داشته باشد. این قسمت از کار به عهده شما نبوده و باید صبور باشید تا نتیجه به شما اعلام شود.

 

نحوه دریافت اینماد

 ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در سایت اینماد:

وارد سایت اینماد به آدرس enamad.ir شده و از منوی اصلی سایت و زیرمنوهای کسب‌وکارها، بر روی قسمت ثبت‌نام و ورود به حساب کاربری کلیک کنید. پس از باز شدن «صفحه ورود به پنل کاربری»، گزینه «ایجاد حساب کاربری» را انتخاب کنید تا فرم ثبت نام برای شما نمایش یابد

 

آموزش دریافت اینماد

 ورود به حساب کاربری و تکمیل اطلاعات:

پس از ورود به پنل کاربری خود در اینماد، می‌توانید اطلاعات خود را طبق مراحل زیر تکمیل کنید:

گزینه تکمیل اطلاعات

از قسمت سمت راست پنل کاربری، منوی تکمیل اطلاعات، گزینه تکمیل فرم اطلاعات را انتخاب کنید.

آموزش دریافت اینماد

ارسال مدارک هویتی:

پس از انتخاب گزینه فوق، فرمی مربوط به درخواست مدارک هویتی نمایش می‌یابد. در این فرم، باید اطلاعات هویتی از جمله تصویر کارت ملی، تصویر صفحه اول شناسنامه را بارگذاری کنید. این اطلاعات اجباری هستند و حتما باید آنها را از زیر منوی بارگذاری مدارک آپلود نمایید.

آموزش دریافت اینماد

احراز اطلاعات
تایید شماره موبایل:

سپس از منوی تکمیل اطلاعات وارد زیرمنوی احراز اطلاعات شوید. در این قسمت باید تلفن همراه شما تایید شود. بدین منظور، کد درخواست شده را به شماره درج شده پیامک کنید. این پیامک را از شماره موبایلی ارسال کنید که در قسمت تکمیل فرم اطلاعات وارد کردید.

آموزش دریافت اینماد

 افزودن کسب‌وکار آنلاین‌

1- از پنل کاربری، منوی کسب و کار را انتخاب کنید. در این قسمت باید تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد کسب و کار خود را در فرم مشخص شده با دقت وارد کنید:

2- اطلاعاتی ازجمله نام فارسی، نام انگلیسی کسب و کار، آدرس دامنه، وضعیت ملک کسب و کار و نوع فعالیت را به‌درستی وارد کنید.

3- در ورود اطلاعات تماس کسب و کار از جمله تلفن ثابت، ایمیل، ساعات پاسخ گویی و… دقت کافی داشته باشید.

4- برای گزینه اعتبارسنجی آدرس، باید یک نشانی صحیح از کسب و کار شما یا در صورت نداشتن آدرس برای کسب و کار، آدرس محل زندگی را از سامانه شهروندی رهگیری نمایید.

5- با کلیک بر روی دکمه نارنجی، وارد سامانه شهروندی شده و می‌توانید در آنجا آدرس خود را وارد کنید. پس از درج آدرس و پرداخت مبلغ 20 هزارتومان، وارد صفحه اینماد می‌شوید. سپس می‌توانید کد 10 رقمی رهگیری آدرس را وارد نمایید.

6- پس از انجام مراحل فوق، بسته پستی به آدرس درج شده وارد می‌شود. این اقدام به منظور اطمینان از صحت آدرس وارد شده انجام می‌شود.

7- در انتهای صفحه «افزودن کسب و کار»، باید یک نام کاربری و کلمه عبور مربوط به سایت خود را وارد کنید. بدین منظور در سایت خود، یک نام کاربری و کلمه عبور ایجاد کرده و در این قسمت وارد کنید. این نام کاربری و کلمه عبور برای مسئولین اینماد است که به کمک آن، مراحل خرید در فروشگاه اینترنتی شما را بررسی می‌کنند.

آموزش دریافت اینماد

 

 تایید تعهدنامه اینماد

در این مرحله از دریافت اینماد باید توافقنامه را مطالعه کرده و تیک مربوط به موافقت تعهدنامه را کلیک کنید و سپس به مرحله بعد بروید.:

آموزش دریافت اینماد

 

پرداخت تعرفه مصوب اینماد

در این مرحله از اخذ اینماد باید تعرفه خدمات را پرداخت نمایید.

آموزش دریافت اینماد

 

مرحله آخر

ثبت نام اینماد شما به مرحله آخر رسید. در این مرحله تنها باید کد اینماد را کپی کنید و در وب سایت خود قرار دهید تا لوگو اینماد در سایت شما نمایان شود.

آموزش دریافت اینماد

مدت زمان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به تأیید کارشناس بستگی دارد که ممکن است بین دو تا چند روز زمان ببرد. در صورتی که نیاز به ایجاد تغییرات دوباره در پنل اینماد و اطلاعات خود یا تغییرات در سایت خودتان داشته باشید، کارشناسان  به شما اطلاع می‌دهند.

 

مدارک لازم برای دریافت اینماد

1- برای دریافت اینماد، متقاضیان به دو دسته تقسیم می شوند؛ متقاضی حقیقی و متقاضی حقوقی.

2- مدارک لازم برای متقاضی حقیقی

3- تصویر مجوز فعالیت، در صورتی که برای کسب و کار خود مجوز دریافت کرده اید.

4- تعهدنامه شخصیت حقیقی

5- مدارک متقاضیان حقوقی مانند شرکت های تجاری یا غیر تجاری

6- تصویر آگهی روزنامه رسمی

7- تصویر اصل اساسنامه

8- آگهی آخرین تغییرات آدرس، در صورتی که آدرس خود را تغییر داده باشید

9- آگهی آخرین تغییرات اسامی اعضای هیئت‌مدیره

10- آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شرکت

11- تعهدنامه شخصیت حقوقی

12- تصویر پروانه یا مجوز فعالیت

بنابراین اینماد می تواند به افزایش اعتماد، فروش و ماندگاری کاربر در صفحه کمک کند. در این مطلب به صورت مرحله به مرحله و تصویری راهنمای دریافت اینماد را برای شما شرح دادیم و سپس یاد گرفتید که چطور اینماد را در سایت قرار دهید.

0 0 رای
لطفا امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها