مقالات

بعد از ریختن مایعات روی لپ تاپ چکار کنیم؟

بعد از ریختن مایعات روی لپ تاپ چکار کنیم؟

وقتی آب روی لپ تاپ ریخته می‌شود می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید

 ریختن آب روی لپ تاپ و روشن نشدن

 

با ریختن مایعات روی لپ تاپ، به دلیل نفوذ پذیری بالای آب، شروع به جریان یافتن در تمامی قسمت های لپ تاپ می کند. از این رو زمانیکه برق و باتری به لپ تاپ متصل باشد، باید سریع جدا کنید. دلیل اینکه گفته می شود که باید برق و باتری از فورا باید از لپ تاپ جدا کنید این است که با نفوذ آب به سمت باتری، می توانید باعث اتصال و همچنین سوختن لپ تاپ شود. به همین دلیل در چند ثانیه اول توصیه می شود که باتری و کابل شارژ را به سرعت از لپ تاپ جدا کنید تا از اتصال و سوختن لپ تاپ خودداری کنید.

آموزش لازم هنگام ریختن آب روی لپ تاپ

1. خاموش کردن لپ تاپ:

اگر لپ تاپ روشن است، بلافاصله آن را خاموش کنید. برق را قطع کنید و باتری را جدا کنید (در صورت امکان).

 

خاموش کردن لپ تاپ

2. خشک کردن سطح:

با استفاده از حوله یا کاغذ تمیز، آب را از سطح لپ تاپ خشک کنید. از حوله میکروفایبر یا کاغذ جذب کننده استفاده کنید و تمام نقاط را به دقت خشک کنید.

 

خشک کردن سطح

3. باز کردن قسمت‌های قابل باز شدن:

اگر ممکن است آب وارد قسمت‌های داخلی لپ تاپ شده باشد، باید لپ تاپ را باز کنید. این عملیات معمولاً برای کاربران عادی پیچیده است، بنابراین بهتر است این کار را به تعمیرکاران متخصص بسپارید.

باز کردن قسمت‌های قابل باز شدن

4. خشک کردن داخلی :

پس از باز کردن قسمت‌های لپ تاپ، با استفاده از یک حوله یا کاغذ تمیز، قطعات داخلی را به دقت خشک کنید. از هواکش یا هواکشی فشارمند استفاده نکنید، زیرا این ممکن است باعث تلف شدن قطعات الکترونیکی شود.

خشک کردن داخلی

5. خشک کردن با سشوار:

اگر آب در قطعات داخلی لپ تاپ باقی مانده است، می‌توانید از رطوبت خشک کننده استفاده کنید. برای این کار، از یک کیسه حاوی سیلیکاژل یا برس الکترونیکی خشک کننده استفاده کنید. لپ تاپ را درون کیسه بگذارید و آن را برای چند ساعت تا چند روز در آن قرار دهید.

خشک کردن با سشوار

6. تست دوباره:

پس از خشک کردن لپ تاپ به طور کامل، قطعات را دوباره به هم متصل کنید و آن را روشن کنید. اگر لپ تاپ بدون مشکل روشن شد، احتمالاً مشکلی ندارد. اما اگر هنوز مشکلاتی وجود دارد، بهتر است آن را به تعمیرکار متخصص ببرید.

در نهایت، بهتر است همیشه از ریختن آب بر روی لپ تاپ جلوگیری کنید. از فضای محافظت‌شده برای استفاده از لپ تاپ خود استفاده کنید و در صورت وجود مایعات در کنار لپ تاپ، آن‌ها را بلافاصله بردارید.

0 0 رای
لطفا امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها