مقالات

مراحل مراقبت بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراحل مراقبت بعد از کاشت مو شامل موارد زیر می‌شود

 کاشت مو بعد از ۱۰ روز

1. پاسخگویی به نیازهای پزشک:

پس از عمل کاشت مو، باید به دستورات و راهنمایی‌های پزشک خود پایبند باشید. این شامل مصرف داروها، استفاده از شامپوها و محصولات مراقبتی خاص و همچنین رعایت توصیه‌های خاص در مورد شستشو و مراقبت از محل کاشت شده است.

2. جلوگیری از تماس مستقیم با آفتاب:

باید از تماس مستقیم با آفتاب و نور مستقیم آن بر روی محل کاشت شده خودداری کنید. این ممکن است باعث تحریک و التهاب پوست شده و به نتایج عمل کاشت مو ضربه بزند.

3. جلوگیری از فعالیت‌های جسمانی سنگین:

در طول دوره بهبودی، بهتر است فعالیت‌های جسمانی سنگین را کاهش دهید و از فعالیت‌هایی که ممکن است به محل کاشت شده ضربه بزند، خودداری کنید.

4. استفاده از شامپو و محصولات مراقبتی خاص:

پزشک شما ممکن است شامپوها و محصولات مراقبتی خاصی را برای شما توصیه کند. بهتر است از این محصولات استفاده کنید تا بهبودی سریع‌تر و بهتری را تجربه کنید.

5. رعایت بهداشت شخصی:

هنگام شستشو و مراقبت از محل کاشت شده، باید به بهداشت شخصی خود توجه کنید. دست‌های خود را قبل و بعد از لمس محل کاشت شده بشوید و از تماس با چیزهای آلوده و غیرضروری خودداری کنید.

6. پیگیری با پزشک:

بعد از عمل کاشت مو، باید با پزشک خود در ارتباط باشید و هرگونه تغییر در وضعیت محل کاشت شده یا بروز هرگونه عوارض را به او گزارش دهید. پزشک شما ممکن است نیاز به مراجعه مجدد یا تغییر در رژیم درمانی داشته باشد.

7. پوست سر خود را خشک نگه دارید.

شما باید در حین بهبودی بعد از کاشت مو پوست سر خود را خشک نگه دارید؛ برای چند روز از دوش گرفتن یا شنا کردن خودداری کنید. به طور معمول یک روز بعد از جراحی یک قرار ملاقات با پزشک خواهید داشت که در آن زمان پوست سر و موهای شما بررسی و شسته می شود

8.دارو یا پمادهای خود را طبق دستور مصرف کنید.

باید پس از جراحی روی پوست سر خود بمالید، اینها به جلوگیری از عفونت و کاهش سوزش و تورم کمک می کند.

9.در وضعیت نیمه قائم بخوابید.

در هفته اول بعد از کاشت مو هنگام خواب سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید و اگر می توانید از دو یا چند بالش استفاده کنید یا روی صندلی دارای تکیه گاه بخوابید. این به کاهش تورم روی پوست سر کمک می کند و باعث می شود خون از پوست سر خارج شود.

>> برای ثبت نام  رایگان در اینفایل  کلیک نمائید. <<

کسب درآمد اینترنتی

برای مراقبت بعد از کاشت مو چی بخوریم؟

  • غذاهای حاوی ویتامین B: محصولات غلات کامل، تخم مرغ، شیر، ماهی، ماست، گوشت قرمز، حبوبات، سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم بروکلی، میوه‌هایی مانند پرتقال و لیمو
  • غذاهای حاوی آهن: گوشت پرندگان مانند بوقلمون، مرغ، اردک، سبزیجاتی مانند کلم و اسفناج
  • غذاهای حاوی روی: روی می‌تواند به کلاژن سازی و ترمیم بافت کمک کند. خوراکی‌هایی مانند اسفناج، گوشت قرمز، سیر، تخم کدو، بادام زمینی حاوی روی هستند.
  • غذاهای حاوی ویتامین E: خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و در بهبود زخم بسیار مهم است. شما می‌توانید ویتامین E را به صورت دارویی مصرف کنید یا می‌توانید آن را از میوه‌هایی مثل مرکبات و سبزیجاتی مانند فلفل پیدا دریافت کنید.
  • غذاهای حاوی ویتامین C: مصرف غذاهای حاوی ویتامین C برای بهبود زخم‌ها و مبارزه با استرس در این دوره بسیار مهم است. غذاهایی که می‌توانیم از آن‌ها ویتامین C دریافت کنیم شامل مرکباتی مثل پرتقال، لیمو و گریپ فروت است.

نکات دیگری که پس از کاشت مو باید به آنها توجه کنید:

  • توصیه می‌شود به مدت یک هفته از سونا، دریا و استخر دوری کنید.
  • شما باید تا حد امکان از استرس دوری کنید.
  • در پانزده روز اول اسپری، ژله و مواد آرایشی مو نباید استفاده شوند.
  • در روزهای اول شما نباید پوست سر را لمس کرده یا خراش دهید.
  • ریزش مو بعد از ۳ یا ۴ هفته پس از کاشت مو شروع می‌شود، در این صورت نباید نگران باشید، ریزش مو پس از هر عمل کاشت مو یک فرآیند قابل انتظار و طبیعی است.
  • اولین نشانه موهای کاشته شده طبیعی، سالم و پرپشت از حدود ماه ششم شروع می‌شود و پس از میانگین یک سال شکل نهایی خود را می‌گیرد و در عین حال مانند موهای دیگر شما رشد می‌کند و قوی‌تر می‌شود.

 با رعایت مراقبت‌های بالا و پیگیری منظم با پزشک، می‌توانید بهبودی سریع‌تر و بهتری را تجربه کنید و نتایج مطلوبتری از عمل کاشت مو بدست آورید.

 

کسب درآمد

نوشته های مشابه

0 0 رای
لطفا امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها