مایکروسافت ویندوز, مقالات, مقالات فناوری

مشاوره برای خرید ویندوز 10 اورجینال

ویندوز 10 اورجینال

مشاوره برای خرید ویندوز 10 اورجینال

خرید ویندوز 10 اورجینال

اینفایل در این مقاله قصد دارد از زوایای مختلف خرید ویندوز 10 را برای شما دوستان بررسی کند.

با توجه به گسترش روز افزون استفاده از محصولات تخصصی کمپانی مایکروسافت در دنیا و نیاز به پایداری و ثبات در دسترسی به اطلاعات در هر لحظه، اینفایل مفتخر، به ارائه کلیه لایسنس‌های معتبر نرم افزارهای Microsoft در ایران می‌باشد.

 

چگونه تشخیص دهیم ویندوز اورجینال است

 

1- ایتدا ویندوز را از سایت مایکروسافت دانلود و نصب نمایید.

خرید ویندوز اورجینال

2- سپس لایسنس را مطابق آموزشهای قبلی  وارد نمایید.

3- ویندوز شما باید Active یا فعال شود.

4- اگر لایسنس به هر دلیلی مشکل داشته باشد به شما نمایش داده خواهد شد.

5- اگر لایسنس مشکل داشته باشد فروشنده باید لایسنس را تعویض نماید و یا وجه را برگشت دهد.

6- شما از طریق مایکروسافت می توانید همه مدل ویندوز ۱۰ به جز ویندوز Enterprise را دانلود نمایید.

7- پس هیچ وقت از منبعی به جز مایکروسافت استفاده نکنید.

8- به هیچ عنوان برای فعال کردن ویندوز از فایل کرک یا ویندوز های دستکاری شده استفاده نکنید.فقط باید با لایسنس ۲۵ رقمی فعال شود.

9- توجه داشته باشید که تمام لایسنس ها توسط مایکروسافت صادر می گردد و این طور نیست که کالای چینی یا هندی باشد.

نکته: لایسنس یا باید ویندوز را فعال بکند یا فعال نکند.بحث دیگری باقی نمی ماند.

 

لایسنس های مایکروسافت به 2 صورت OEM , Retail در بازار ارایه می شوند :

لایسنس های مایکروسافت به 2 صورت OEM , Retail

لایسنس های OEM :
استفاده از این لایسنس ها دارای شرایط خاصی است:
« این لایسنس ها کاملا اورجینال بوده و از طرف شرکت اصلی تولید کننده صادر می گردند.
« از زمان صدور لایسنس 365 روز اعتبار دارند اما به دلیل فاصله زمانی میان زمان صدور لایسنس تا زمان فروش کمتر از یکسال اعتبار دارند.
« در صورت تعویض مادربرد لایسنس غیر فعال می شود.
« شامل پشتیبانی و گارانتی تولید کننده نرم افزار نمی شوند.

لاینس های Retail :
لاینسس های Retail به صورت نامحدود اعتبار دارند و هیچ گونه از محدودیت های لایسنس های OEM را ندارند.

 

چرا باید از ویندوز اورجینال استفاده کرد؟

معمولا افراد از نسخه کرک شده نرم افزار و ویندوز که رایگان است استفاده می کنند و عقیده ای استفاده از ویندوز اورجینال یا قانونی ندارند. اما باید بدانید که خرید محصولات نرم افزاری اصل یا به اصطلاح اورجینال که ویندوز نیز یکی از آنهاست مزایای فراوانی دارد که در نسخه های کرک شده وجود ندارد. این مزایا قطعا برای کاربران مفید واقع خواهد شد.

اصولا کاربران رایانه (در کل دنیا) به چند دلیل از ویندوز قانونی یا اورجینال استفاده می کنند:

۱- استفاده از آپدیت های ویندوز

قالبیت بروزرسانی ویندوز باعث می شود علاوه بر ایجاد تغییرات جدید در سیستم عامل و حل مشکلات پیشین، حفره های امنیتی آن نیز رفع شده و ویندوز در برابر ویروس و بدافزارهای جدید نیز مقاوم شود. با توجه به این که ویندوز یک مجموعه گسترده و پیچیده است لازم است بخش های مختلف آن از نظر امنیتی در حال بالایی قرار گرفته باشد و کوچک ترین حفره امنیتی و آسیب پذیری در آن وجود نداشته باشد. این موضوع در آپدیت ویندوز تحقق می یابد و در کنار آن برخی مشکلات موجود در نسخه رفع شده و ویژگی های جدیدی نیز به سیستم عامل اضافه می شود. با این کار قطعا عملکرد ویندوز بهبود پیدا می کند و مشکلات آن نیز کاهش می یابد. البته ممکن است با استفاده از نسخه کرک شده هم بتوانیدآپدیت ویندوز را دریافت کنید اما به احتمال زیاد مایکروسافت به زودی از کرک بودن ویندوز شما مطلع شده و آن را غیرفعال خواهد کرد.

۲- استفاده از پشتیبانی مایکروسافت

ادارات و شرکت های بزرگ که از ویندوز روی مجموعه ای از سیستم هایشان استفاده می کنند توجه دارند که امنیت دستگاه و اطلاعات آنها حفظ شود و مشکلی متوجه رایانه و کاربران آن نشود. به همین دلیل از در صورت بروز مشکل نیز قطعا از شرکت سازنده پشتیبانی می خواهند. بنابراین برای دریافت پشتیبانی مایکروسافت و عدم ایجاد مشکل برای دستگاه های آنها اقدام به خرید نسخه اصلی ویندوز می نمایند. البته وضعیت بسیاری از کاربران نیز به همین صورت است و آنها پول پرداخت می کنند تا ضمن استفاده از نرم افزار از پشتیبانی آن نیز استفاده نمایند. البته این موضوع در ایران خیلی مطرح نیست چراکه تحریم های آمریکا امکان استفاده از پشتیبانی بسیاری از نرم افزارها را منتفی کرده است. در عین حال مشکل عدم آشنایی کاربران ایرانی با زبان انگلیسی هم وجود دارد.

۳- رعایت قانون کپی‌رایت (Copyright)

ویندوز اورجینال 10

در بسیاری از کشورها قوانینی تحت عنوان copy right وجود دارد که حق کپی برداری را محصولات دیجیتال را تنها به سازنده آن می دهد و در این صورت دیگر کاربران اجازه کپی برداری از برنامه ها و نرم افزارهای رایانه ای را بدون اجازه سازنده ندارند. ویندوز نیز چون محصول دیجیتال است تحت پوشش این قانون می باشد و کاربرانی که در کشور آنها این قانون وجود دارد بالاجبار باید از نسخه اورجینال ویندوز را خریداری نمایند. این قانون در ایران به طور دقیق وجود ندارد و از جهت دیگر با با توجه به خارجی بودن ویندوز، حساسیتی روی آن وجود ندارد و نسخه های کرک آن به راحتی در بازار به فروش می رسد.

در کشور ما تنها مورد اول قابل استفاده می شود و دو مورد پشتیبانی و قانون کپی رایت عملا در ایران مطرح نیست. اما به نظر می رسد همین بروزرسانی ویندوز و نصب جدیدترین آپدیت ها اهمیت فراوانی دارد؛ چراکه بسیاری از کارشناسان رایانه به کاربران توصیه کرده اند که از آپدیت های جدید ویندوز استفاده نمایند تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

خرید ویندوز ۱۰ اورجینال چه مزیتی دارد؟

با توجه به این که جدیدترین بروزرسانی ویندوز مربوط به نسخه ۱۰ آن می باشد و استفاده از بروزرسانی منوط به خرید ویندوز اورجینال می باشد بنابراین توصیه متخصصین به استفاده از نسخه های اورجنیال ویندوز ۱۰ می باشد.

نوشته های مشابه

0 0 رای
لطفا امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها