مقالات, مقالات فناوری

نحوه بازیابی فایل و عکس های پاک شده از گوشی موبایل

برگرداندن عکس‌های پاک شده

چگونه می ‌توانم عکس‌های پاک ‌شده را بازیابی کنم

روش های ریکاوری عکس های پاک شده از گوشی

برای بازیابی عکس یا فایل‌های پاک شده از گوشی اندروئید

می‌توانید از نرم افزار DiskDigger استفاده کنید. این نرم افزار برای دسترسی به فایل‌های پاک شده بدون نیاز به روت گوشی عمل می‌کند.

1. ابتدا نرم افزار DiskDigger را از فروشگاه Google Play یا سایت رسمی آن دانلود کنید و نصب کنید.

DiskDigger

2. پس از نصب، باز کنید و به آن دسترسی دهید تا به حافظه دستگاه شما دسترسی پیدا کند.

حافظه دستگاه

3. سپس از بین گزینه‌های موجود (مانند Basic Scan یا Full Scan) گزینه‌ای را انتخاب کنید که می‌خواهید فایل‌های پاک شده را بازیابی کنید.

4. نرم افزار شروع به اسکن حافظه گوشی می‌کند و پس از اتمام اسکن، فایل‌های پاک شده را نمایش می‌دهد.

5. حالا می‌توانید فایل‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و بازیابی کنید.

به این ترتیب، شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار DiskDigger به راحتی عکس‌ها و فایل‌های پاک شده خود را بازیابی کنید بدون نیاز به روت کردن گوشی.

 

برای بازیابی عکس‌ها یا فایل‌های پاک شده از گوشی آیفون

می‌توانید از iTunes یا iCloud برای بازیابی اطلاعات استفاده کنید. اگر شما یک پشتیبان از داده‌های خود در iTunes یا iCloud دارید، می‌توانید این پشتیبان را استفاده کنید تا عکس‌ها و فایل‌های پاک شده را بازیابی کنید.

itunes-icloud

برای استفاده از iTunes، به طور مرتب از گوشی خود پشتیبان بگیرید تا در صورت نیاز بتوانید از آن برای بازیابی اطلاعات استفاده کنید. برای بازیابی عکس‌ها و فایل‌های پاک شده، گوشی خود را به کامپیوتر متصل کرده و از طریق iTunes پشتیبان خود را بازیابی کنید.

برای استفاده از iCloud، مطمئن شوید که پشتیبان خود را در iCloud فعال کرده‌اید. سپس به سایت iCloud.com بروید و با استفاده از اطلاعات حساب کاربری خود وارد شوید. در قسمت “Settings” گزینه “Restore Files” را انتخاب کنید و سپس فایل‌های مورد نظر خود را بازیابی کنید.

به هر حال، در هر دو روش، مطمئن شوید که قبل از هرگونه عملیات بازیابی، پشتیبان جدیدی از داده‌های خود بگیرید تا در صورت بروز مشکل، دسترسی به آخرین اطلاعات داشته باشید.

برای برگرداندن راحت تر عکس های پاک شده گوشی، بکاپ بگیرید

Back up

چه اپل دوست داشته باشید چه طرفدار گوشی اندروید باشید و اگه گوشی میان رده دارید یا حتی اگه گوشیتون رو در اختیار بچه ها قرار میدید هیچ راهکاری بهتر و مطمئن تر از بکاپ گیری تو فضای ابری اینترنتی نیست. این فضا به راحتی و اغلب رایگان در اختیار شما قرار می گیره که نه تنها عکس هاتون رو دارید بلکه با دیوایس های دیگه هم می تونید به عکس هاتون دسترسی داشته باشید. این فضا کاملا امن و شخصیه و کس دیگه ای نمی تونه بهش دسترسی داشته باشته باشه مگه اینکه ایمیل شما و رمزش رو داشته باشه. بنابراین خیالتون راحته راحت. این فضای ابری از طریق اپ ها و وب سایت های مختلفی عرضه میشن که در ادامه سعی می کنیم رایگان ها رو بهتون معرفی می کنیم.

 

بازیابی عکس های پاک شده از Google Drive

Google Drive

Google Drive میتونه یه دوست واقعی باشه که از همه عکس ها ویدیوهای شما در یه فضای رایگان محافظت میکنه پس ازش غافل نشید. نترسید از اینکه عکس هاتون تو فضای مجازی قرار بگیره چون درصد هک شدن یا منتشر شدن اطلاعات تو این فضا خیلی پایینه تا حدی که لازم نیست اصلا نگران همچین چیزی باشید. گوگل درایو تا 15 گیگ فضای رایگان دراختیارتون قرار میده. به نظر عالی نیست؟ ویژگی دیگه گوگل درایو اینکه شما حتی اگه عکس ها رو اونجا هم پاک کنید تا 60 روز تو سطل آشغال گوگل درایو بهش دسترسی مستقیم دارید. دیگه چی از این بهتر واقعا. شما هم می تونید برنامه Google Drive رو روی گوشیتون نصب کنید و هم می تونید از طریق صفحه جیمیل وارد بشید.

بازیابی عکس های پاک شده از طریق Dropbox

Dropbox

یکی از راه‌هایی که از طریق آن می‌توانید به حساب ابری خود وارد شوید، Dropbox است. این برنامه ریکاوری عکس های پاک شده را انجام می‌دهد. برای دسترسی به عکس‌های پاک شده این بخش، در ابتدا باید گزینه بکاپ خودکار را فعال کرده باشید. اگر این سؤال شماست که در Dropbox چگونه عکس های پاک شده را برگردانیم مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه را باز کنید.
  2. عکس مورد نظر را باز کرده و بر روی دانلود کلیک کنید.
  3. با کلیک بر روی “Save to device” آن را در گوشی خود ذخیره کنید.

 

0 0 رای
لطفا امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها