مقالات, مقالات فناوری

نقش اصلی هوش مصنوعی در آموزش

نقش اصلی هوش مصنوعی در آموزش

نقش اصلی هوش مصنوعی در آموزش

هوش مصنوعی به معنای واقعی کلمه در بین تمام حوزه ها و صنایع زندگی ما در حال گسترش است. اکنون دیگر یک نوآوری نیست، بلکه یک فناوری است که هدف آن خودکارسازی و بهبود بسیاری از زمینه‌ها مانند مراقبت‌های بهداشتی، مالی، و آموزش است.

 

در چندین سال گذشتهبه طور فعال در بین مؤسسات آموزشی پذیرفته شده است تا به دانش آموزان آموزش فردی و درجه یک ارائه دهد و رویکرد مناسب برای هر یک از آنها پیدا کند.

 

با توجه به آمار Global Market Insights، AI در اندازه بازار آموزش از 1 میلیارد دلار در سال 2020 فراتر رفت. انتظار می‌رود که بین سال‌های 2021 تا 2027 با CAGR بیش از 40 درصد رشد کند.

 

در این پست، می‌خواهیم مزایای اصلی استفاده از هوش مصنوعی در آموزش را برجسته کنیم و اینکه چگونه می‌تواند آموزش سنتی را تغییر دهد و آن را برای هر دانش‌آموزی آسان‌تر و با کیفیت‌تر کند.

 

مسیر یادگیری فردی

هوش مصنوعی به طور کامل نیاز به معلمان را در طول درس برطرف نمی کند. این فناوری می‌تواند توانایی‌ها و دانش هر دانش‌آموز را تجزیه و تحلیل کند تا بداند در چه حوزه‌هایی دیدگاه دارد و به این معنا نیست که کدام موضوعات برای توانایی‌هایشان پیچیده‌تر هستند. بنابراین، به لطف هوش مصنوعی، معلمان می‌توانند بسته به توانایی‌ها و سطح مهارت دانش‌آموز، مناسب‌ترین دوره آموزشی را ایجاد یا انتخاب کنند تا مفید و مناسب باشد.

 

بازخورد بی طرفانه برای هر دانش آموز

سرویس نوشتاری Best Writers Online ادعا می‌کند که نه تنها دانش‌آموزان نیاز به شنیدن بازخورد در مورد دوره تحصیلی دارند، بلکه معلمان نیز باید برای بررسی صلاحیت و سطح مهارت آنها به عنوان یک حرفه‌ای بازبینی شوند. پلتفرم‌های یادگیری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند برای هر دو طرف بازخورد عینی در مورد کار و پیشرفت خود ارائه دهند تا بدانند چه جهتی باید بهبود یابد و چگونه آن را به طور مؤثر انجام دهند. بنابراین، دانش آموزان و معلمان نقاط ضعف خود را می شناسند و می توانند آنها را حل کنند.

 

اتوماسیون کارهای روزانه

همانطور که می دانید، در کنار تجزیه و تحلیل داده های عمیق، هوش مصنوعی وظیفه اتوماسیون فرآیندها را در هر حوزه ای که اجرا می کند، بر عهده دارد. معلمان معمولاً با جدول‌های زمانی دستی و ایجاد دوره‌های آموزشی که می‌تواند حاوی خطاها و سردرگمی‌های متعدد باشد، دست و پنجه نرم می‌کند. پلتفرم‌های آموزشی آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی قادر به خودکارسازی وظایف روزانه اداری مانند جمع‌آوری، ویرایش و ذخیره اطلاعات برای کلاس‌ها، مدیریت اطلاعات دانش‌آموزان و نمرات آنها، برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی و برنامه‌های آنها و غیره هستند. بنابراین، معلمان وقت آزاد بیشتری برای توسعه مهارت های تدریس، جستجوی راه های ابتکاری برای مشارکت دانش آموزان در مطالعه و غیره خواهند داشت.

 

آموزش برای همه دانش آموزان در دسترس می شود

هوش مصنوعی آموزش را برای همه دانش‌آموزان علیرغم ناتوانی‌ها، موقعیت مکانی و سایر تخصص‌هایشان در دسترس قرار می‌دهد. هدف هوش مصنوعی این است که مسیر آموزشی را با توجه به نیازهای فردی هر دانش آموز علیرغم هر گونه مانعی شخصی سازی کند تا هرکسی بتواند در تخصص مورد نظر با معلمانی که می خواهد با آنها درس بخواند، تحصیل کند.

ادغام هوش مصنوعی

حمایت مستمر از دانشجویان

دانش‌آموزان به حمایت مداوم از طرف معلم نیاز دارند، اما معلمان در تمام ساعات شبانه روز در دسترس نیستند. دستیاران مبتنی بر هوش مصنوعی و ربات‌های گفتگو می‌توانند به دانش‌آموزان آموزش مجازی ارائه دهند و چیزهایی را که دانش‌آموزان نمی‌فهمند توضیح دهند و نیاز به کمک معلمان را از بین ببرند. به این معنی که دانش آموزان برای درک یک موضوع خاص نیازی به دروس اضافی ندارند و در طول کلاس ها امکان دریافت نمرات بالا در این مبحث را دارند.

———————————————————————————————————————————————————

فراشبکه نوین  به عنوان یک شرکت بزرگ در زمینه ارائه خدمات شبکه، راه اندازی و پشتیبانی شبکه و پشتیبانی کامپیوتر و خدمات IT در ایران فعالیت می‌کند. بسیار خرسندیم که برای دریافت

  • خدمات نصب و راه اندازی شبکه : خدمات پسیو شبکه (نصب زیرساخت و سخت افزار شبکه) – خدمات اکتیو شبکه (نصب نرم افزارها و سرویس‌های شبکه)​
  •  پشتیبانی شبکه : پشتیبانی نرم افزار شبکه – پشتیبانی سخت افزار شبکه
  • خدمات VOIP – ویپ
  • امنیت شبکه : امنیت فیزیکی شبکه – امنیت فنی شبکه – امنیت اجرایی شبکه
  • خدمات مشاوره شبکه
  • طراحی و راه اندازی سیستم ذخیره سازی اطلاعات
  • نصب و پشتیبانی دوربین مدار بسته
  • خدمات در ارتباط بین شعب و دفاتر
  • اعزام کارشناس حضوری
  • خدمات کامپیوتر : خدمات کامپیوتری در محل -خدمات کامپیوتری آنلاین – خدمات کامپیوتر در حوزه شبکه
  • خدمات ای تی : مشاوره آی تی – پشتیبانی آی تی – نصب و راه اندازی شبکه
  • پشتیبانی شبکه : پشتیبانی نرم افزار شبکه – پشتیبانی سخت افزار شبکه… کافی است با ما تماس حاصل فرمائید:

شماره های تلفن همراه: 09120234651 – 09120917803 – 09120917804

شماره های تماس: 44209617-021 و 44209583-021

پشتیبانی از طریق ایمیل:[email protected]

———————————————————————————————————————————————————

مدرسه را برای ادغام هوش مصنوعی آماده کنید

قبل از اینکه تصمیم بگیرید فناوری هوش مصنوعی را در موسسه آموزشی خود پیاده سازی کنید، باید مطمئن شوید که مدرسه شما آماده هوش مصنوعی است، کارکنان آموزش دیده اند و دانش آموزان می توانند از آن برای سود خود استفاده کنند. در اینجا موارد اساسی وجود دارد که باید قبل از ورود به هوش مصنوعی در نظر بگیرید:

مدرسه را برای ادغام هوش مصنوعی آماده کنید

قبل از اینکه تصمیم بگیرید فناوری  را در موسسه آموزشی خود پیاده سازی کنید، باید مطمئن شوید که مدرسه شما آماده  است، کارکنان آموزش دیده اند و دانش آموزان می توانند از آن برای سود خود استفاده کنند. در اینجا موارد اساسی وجود دارد که باید قبل از ورود به هوش مصنوعی در نظر بگیرید:

هدف و وظایفی را که در مرکز آموزشی شما انجام می دهد را مشخص کنید تا بیهوده آن را اجرا نکنید.

تعریف فرآیندها و وظایفی که توسط برنامه یادگیری مبتنی بر هوش مصنوعی خودکار می شوند.

معلمان و دانش آموزان خود را قبل از اجرا آموزش دهید تا از سوء تفاهم و مشکلات در استفاده جلوگیری شود و یکپارچگی روان برای همه فراهم شود.

تأثیر هوش مصنوعی را در فرآیند داخلی خود و مزایایی که برای تحصیل در مدرسه یا کالج شما به همراه خواهد داشت، بیابید.

 

نتیجه گیری

در مجموع، مزایایی که هوش مصنوعی قرار است در آموزش به ارمغان بیاورد واضح و چشمگیر است. این نه تنها اجرای وظایف روزانه را خودکار می کند، بلکه هدف آن ارائه آموزش عالی و شخصی به دانش آموزان است تا مسیر یادگیری را برای دانش آموزان و همچنین برای معلمان مؤثر و دلپذیر کند. آینده آموزش در پشت هوش مصنوعی قرار دارد زیرا در حال حاضر این حوزه را متحول می کند و رویکردهای نوآورانه ای برای یادگیری و ارتباط با دانش آموزان برای مدارس فراهم می کند.

اگرچه، قبل از اجرای فناوری، باید مطمئن شوید که معلمان و دانش‌آموزان متوجه می‌شوند که دوره آموزشی چگونه تغییر خواهد کرد و نقش آنها در این فرآیند تغییر چیست. حوزه آموزش به لطف فناوری  شاهد تغییرات بیشتری خواهد بود، بنابراین ضروری است که با تمام این به روز رسانی ها همراه باشید.

نوشته های مشابه

0 0 رای
لطفا امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها