آموزش موبایل, مقالات

علت کار نکردن دوربین اندروید و آیفون چیست

علت کار نکردن دوربین اندروید و آیفون چیست

دلایل از کار افتادن دوربین گوشی در اندروید و آیفون

علت کار نکردن دوربین اندروید و آیفون چیست
در ادامه به توضیحات بیشتر در مورد هر یک از علت‌های ممکن برای کار نکردن دوربین اندروید می‌پردازم:
1. مشکل در نرم‌افزار دوربین:
اگر نرم‌افزار دوربین دچار خطا یا مشکل شده باشد، ممکن است آن به درستی بارگذاری نشود یا عملکرد صحیحی نداشته باشد. برای رفع این مشکل، می‌توانید ابتدا نرم‌افزار دوربین را بروزرسانی کنید و در صورت لزوم، آن را حذف و دوباره نصب کنید.
2. مشکل در سخت‌افزار دوربین:
اگر دوربین خود از نظر سخت‌افزاری دچار مشکل شده باشد، مانند خرابی لنز یا حسگر تصویر، ممکن است عملکرد آن تحت تأثیر قرار گیرد. در این صورت، بهتر است به تعمیرگاه یا مرکز خدمات فنی مراجعه کنید تا دوربین تعمیر شود.
3. نقص در سیستم عامل:
برخی اوقات مشکلات نرم‌افزاری در سیستم عامل اندروید ممکن است باعث عدم عملکرد دوربین شوند. برای رفع این مشکل، می‌توانید سیستم عامل خود را بروزرسانی کنید و اطمینان حاصل کنید که همه بحث‌ها و به‌روزرسانی‌های لازم اعمال شده‌اند.
4. تنظیمات نادرست:
تنظیمات دوربین یا تنظیمات سیستم عامل ممکن است به‌طور نادرست تنظیم شده باشند که باعث مشکل در عملکرد دوربین شود. برای رفع این مشکل، می‌توانید تنظیمات دوربین و تنظیمات سیستم عامل را بررسی و به حالت پیش‌فرض بازگردانید.
**********************************************************

راه حل های مشکل کار نکردن دوربین گوشی

علت کار نکردن دوربین اندروید و آیفون چیست

در این قسمت، راه حل های متفاوت را ارائه می کنیم که توصیه می شود در صورت امکان تمامی این راه ها را امتحان کنید تا بالاخره یکی از آن ها نتیجه مورد نظر را به دنبال داشته باشد. در صورتی که هیچ کدام از این روش ها به کار نیامد، باید گوشی را به یک متخصص تعمیرکار نشان دهید تا ایراد سخت افزاری آن را پیدا کند.
1. راه اندازی مجدد گوشی برای از بین بردن ارور Camera Failed
از کار افتادن دوربین گوشی سامسونگ و هواوی معمولا با ری استارت کردن گوشی حل می شود. البته در صورتی که خیلی کم دچار این مشکل می شوید، باید سراغ این راه حل بروید. در صورتی که هر بار این ارور را مشاهده می کنید، نباید هر بار گوشی را مجدد راه اندازی کنید. همچنین قبل از راه اندازی مجدد گوشی، پیشنهاد می شود ابتدا یکبار دوربین را ببندید و بعد از 1 دقیقه مجدد دوربین را باز کنید.
2. پاک کردن حافظه کش دوربین
در برخی مواقع، خالی نکردن حافظه کش برنامه های مختلف باعث به وجود آمدن مسائلی مانند کرش کردن همان برنامه در زمان اجرا خواهد شد. با پاک کردن حافظه Cashe هر برنامه شما فرصت نفس کشیدن را برای آن اپلیکیشن فراهم می کنید. برای رفع ارور  نیز می توانید از قسمت تنظیمات گوشی به قسمت برنامه ها بروید و بعد از انتخاب کردن برنامه دوربین گزینه Storage را انتخاب کنید سپسClear Cash را بزنید.
3. اجرای گوشی در حالت سیف مود
در صورتی که دو راه حل قبلی مشکل را حل نکرد، باید اطمینان حاصل کنید که آیا از کار افتادن دوربین گوشی به دلیل مشکلات نرم افزاری است یا سخت افزاری. گاهی اوقات برنامه های مخلتف که روی گوشی نصب می شوند اختلالاتی را در روند عملکرد همیشگی دیگر برنامه های گوشی اجرا می کنند.
 از این رو می توانید گوشی را در حالت سیف مود یا همان حالت ایمن اجرا کنید. اگر دوربین گوشی در حالت سیف مود به خوبی کار کند یعنی اینکه یکی از برنامه های نصب شده روی گوشی مخرب است و عملکرد دوربین تحت تاثیر آن قرار دارد.
4. برنامه های مخرب را شناسایی و حذف کنید
بعد از اجرای گوشی در حالت سیف مود و رفع مشکل از کار افتادن دوربین در سیف مود، برنامه هایی که در مدت اخیر نصب کرده اید را حذف کنید. یک راه دیگر برای شناسایی برنامه های مخرب و ویروسی استفاده از انواع برنامه های آنتی ویروس است که برنامه های مخرب روی گوشی را شناسایی می کند و از شما می خواهد تا آن ها را حذف کنید.
رفع مشکل کرش دوربین – بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه
5. گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید
باز گردانی گوشی موبایل به تنظیمات کارخانه آخرین راه حلیست که برای مشکل کار نکردن دوربین گوشی باید انجام بدهید. به یاد داشته باشید که اطلاعات گوشی شما پس از بازگردانی به تنظیمات کارخانه پاک خواهد شد. پس حتما نسخه ی پشتیبان تهیه کنید و یا اینکه اطلاعات را در یک کارت حافظه ذخیره کنید.
6. شناسایی و حذف برنامه‌های مخرب
پس از اجرای گوشی در حالت سیف‌مود و برطرف کردن مشکل از کار افتادن دوربین در سیف‌مود، برنامه‌هایی که در مدت اخیر نصب کرده‌اید را پاک نمایید. استفاده از انواع برنامه‌های آنتی‌ویروس، روش دیگری برای شناسایی برنامه‌های مخرب و ویروسی است. این روش، برنامه‌های مخرب روی گوشی همراه را شناسایی می‌کند و از کاربر درخواست می‌کند تا آن‌ها را پاک نمایید.
7. باتری را خارج کنید
بیرون کشیدن مستقیم باتری در حالی که دستگاه روشن است نیز یک روش است. این یک بازنشانی نرم افزاری است که می تواند به دوربین شما کمک کند دوباره کار کند. این ترفند ممکن است در همه دستگاه ها کار نکند زیرا ممکن است باتری گوشی اندرویدی شما داخلی باشد (معمولاً در گوشی های جدیدتر این گونه است). به طور کلی، این روزها روی اکثر گوشی ها کار نمی کند، اما اگر دستگاه اندرویدی شما قدیمی است، آن را امتحان کنید. این کار یکی از بهترین روش هایی است که باعث خواهد شد تا در صورتی که مشکلات جزئی در باتری وجود دارد، برطرف شود و دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.
علت کار نکردن دوربین اندروید و آیفون چیست
با انجام این مراحل و بررسی دقیق، احتمالاً مشکل کار نکردن دوربین اندروید شما حل خواهد شد. در صورت عدم حل مشکل، پیشنهاد می‌شود با پشتیبانی تولید کننده گوشی هماهنگ کنید یا به تعمیرگاه معتبر محلی مراجعه کنید.
0 0 رای
لطفا امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها